Klanten informeren over het aanbod binnen de groepsverzekering voor een aanvullend pensioen

Hoe kunnen we het aanbod binnen de groepsverzekering voor een aanvullend pensioen in de kijker zetten?

Klant
Uitdaging
(Potentiële) klanten informeren over het aanbod binnen de groepsverzekering voor een aanvullend pensioen, zowel met (tak21) als zonder (tak23) gewaarborgd rendement.
Aanpak

Een trimestriële nieuwsbrief uitsturen met artikels rond de groepsverzekering voor een aanvullend pensioen.

Elke 3 maanden ontvangen geïnteresseerden een nieuwsbrief met een korte introductie van een aantal nieuwe artikels. De nieuwsbrief wordt opgemaakt in 2 talen en bestaat uit 4 rubrieken (Actua, Fondsen, In de kijker, Interview). De volledige artikels zijn terug te vinden op de landingspagina.

Op de landingspagina is een checkbox voorzien om zich in te schrijven op de nieuwsbrief (indien bezoekers van de pagina die nog niet ontvangen). Ook kunnen mensen hun e-mailadres achterlaten wanneer ze een vraag hebben over de inhoud van de artikels.

De nieuwsbrief moet zoveel mogelijk traffic naar de landingspagina trekken.

Resultaat

Open rate: 46,55%

Click rate: 16,02%

 

Wij zorgden voor
Strategie en concept, copywriting, design, html, productie- en campagnebeheer, rapportering en analyse.
Categorie
Email Marketing