Een frisse e-mailcommunicatie voor Carglass

Hoe kunnen we verouderde e-mails opnieuw aantrekkelijk maken voor de doelgroep?

Klant
Uitdaging
Oude, visueel onaantrekkelijke e-mailtemplates aanpassen aan een hedendaags publiek. De click rate moest verhoogd worden en er was duidelijkheid nodig rond het aantal boekingen dat de e-mailcampagnes opleverden.
Aanpak

Een nieuwe template opmaken voor alle e-mailcampagnes op maat van een e-mailcommunicatie.

Elke boodschap wordt vertaald naar passende e-mail content: een goede verhouding tekst/beeld, voldoende links en mobile friendly.

De e-mails ogen aangenaam en eenduidig: lezers zijn getriggerd om de content door te nemen, begrijpen waar het over gaat en zien meteen welke voordelen ze krijgen aangeboden.

Resultaat

Resultaten:

Open rate: +18%

Click rate: +298%

Opt-out rate: -64%

Conversion rate: +7%

Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, html, productie- en campagnebeheer, databasemanagement, rapportering en analyse.
Categorie
Email Marketing