Carglass is klaar voor de lente… en méér respons

Hoe Carglass meer opt-ins wint met een ludieke wedstrijdcampagne

Klant
Uitdaging
In eerste instantie wilde Carglass via een ludieke wedstrijd meer opt-ins genereren om het bereik van hun e-mailmarketingcampagnes te vergroten. Onderliggend zou deze campagne ook bijdragen tot meer awareness bij het doelpubliek en een positieve merkbeleving.
Aanpak

RAAK ontwikkelde een campagne die volledig past bij de waarden van Carglass® en inspeelt op de ontluikende lente. Centraal gegeven was een wedstrijd, waarbij deelnemers een Bosch-handstofzuiger konden winnen voor de lenteschoonmaak van hun wagen. Van daaruit werd de customer flow succesvol uitgerold via een gedetailleerd uitgewerkt mediaplan.

Consumenten werden via Facebook en Instagram-campagnes aangespoord om deel te nemen aan de wedstrijd. De prestaties van deze gesponsorde berichten werden dagelijks gemonitord en bijgestuurd waar nodig. Beelden of video’s die voor opvallend minder traffic zorgden, werden vervangen door nieuwe visuals. Zo was het mogelijk om — gestuurd door conversieratio — gaandeweg budget te verschuiven tussen media en/of doelgroepen.

Deelnemers die op de landingspagina terechtkwamen, kregen een meerkeuzevraag en een schiftingsvraag voorgeschoteld. Wanneer ze de vragen beantwoord hadden en hun persoonlijke gegevens invulden, kregen ze de mogelijk om hun opt-in te geven voor de Carglass® nieuwsbrief. Die opt-in leverde hen een extra gokbeurt op voor de schiftingsvraag en dus meer kans om de handstofzuiger te winnen.

Resultaat

Resultaten.

Aantal unieke deelnemers: 6820

Aantal opt-ins: 3052

Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, html, productie- en campagnebeheer, coding, launch, mediaplan, e-mailverzending, analyse, rapportage
Categorie
Inbound Marketing