Een betere service voor Carglass dankzij de juiste e-mails

Hoe kunnen we zoveel mogelijk klanten aansporen om de service van een bedrijf te beoordelen?

Klant
Uitdaging
De hoge NPS-score van Carglass behouden én verbeteren door meer klanten aan te zetten hun mening te geven na hun bezoek. De e-mails die daar vroeger voor werden ingezet, werden verstuurd via een syteem dat niet toeliet data bij te houden over de campagneresultaten.
Aanpak

De NPS-mailings versturen via een geschikte e-mailmarketingtool, waarbij alle relevante cijfers kunnen worden bijgehouden (click rate, open rate, ...).

Om een benchmark op te stellen, werden de oude e-mails nog enkele weken via de nieuwe tool verstuurd.

Nadien was het tijd om verschillende scenario’s met andere variabelen te testen: subject line, copy, beeld, design, ... Na elke test werd de beste versie behouden, om de e-mails uiteindelijk maximaal te optimaliseren.

Resultaat

Resultaten:

Click rate: +21%

Opt-out rate: -65%

Conversion rate: +11%

Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, html, productie- en campagnebeheer, databasemanagement, rapportering en analyse.
Categorie
Email Marketing