Van eerste aankoop tot trouwe klant met marketing automation

Hoe motiveren we klanten die een eerste keer hun aankopen doen via Carrefour Drive, om vervolgaankopen te doen?

Klant
Uitdaging
Via Carrefour Drive kan je online boodschappen doen en oppikken in een afhaalpunt. Veel klanten proberen dit wel, maar vaak blijft dit bij een eerste aankoop. Hoe kunnen we deze klanten motiveren om hun boodschappen via Carrefour Drive blijven te doen.
Aanpak

RAAK legde een strategie voor die zich toespitste op een 2de 3de en 4de aankoop. Vanaf de 4de aankoop merkten we dat een klant trouw blijft aan het concept.

Wanneer er na een eerste aankoop binnen de 7 dagen geen 2de aankoop volgde, start een automation flow die de klant in meerdere e-mails overtuigt met de voordelen van Carrefour Drive, gecombineerd met sterke, gepersonaliseerde promo’s.

Indien geen aankoop volgde werd de flow verder gezet. Indien wel een aankoop volgde, startte de flow voor een derde aankoop.

Via 3 gepersonaliseerde flows werd de klant van de eerste aankoop naar de 4de aankoop gebracht, en werd hij een trouwe klant.

Resultaat

Nog niet gekend: de flow moet nog volledig doorlopen worden.

Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, HTML, productie
Categorie
Marketing Automation