Een marketing automation flow met 27 touchpoints

Hoe kunnen we consumenten gericht informeren over een product en verzamelen we tegelijk meer data om gepersonaliseerder te communiceren

Klant
Uitdaging
Consumenten informeren en aanzetten tot de aankoop van Niko Home Control. Meer kennis vergaren over leads.
Aanpak

Een marketing automation flow ontwikkelen voor Niko Home Control die elke doelgroep op de juiste manier benadert.

Daarvoor schetsten we op basis van bestaande content over Niko Home Control 4 verschillende scenario’s uit. Deze 4 flows werden concreet uitgewerkt tot een totaal van 27 e-mails. Op die manier krijgen consumenten in de database van Niko relevante content aangereikt die past bij hun individuele noden en interesses.

Via een tussentijdse enquête verzamelden we niet alleen meer informatie over de leads in kwestie, maar konden leads ook van flow wisselen indien hun situatie of interesse veranderde. Zo blijft de aangeboden content op elk moment van de flow optimaal.

Resultaat

Nog niet gekend: de flow moet nog volledig doorlopen worden.

Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, HTML, productie- en campagnebeheer, marketing automation, analyse en rapportage, databasemanagement.
Categorie
Email marketing