Minder suikerconsumptie via marketing automation

Hoe kunnen we met behulp van marketing automation consumenten aanzetten om minder suiker te eten?

Klant
Uitdaging
Gebruikers die Partena’s online suikertest hebben ingevuld via e-mail tips aanbieden om hun suikerconsumptie te verminderen.
Aanpak

Een marketing automation flow ontwikkelen die een vervolg breidt aan Partena’s online suikertest. Na het invullen van een formulier, krijgt elke deelnemer een suikerprofiel: van gezonde snoeper tot zoete zondaar.

Aan het einde van de test kan wie dat wenst zich inschrijven om een stappenplan te ontvangen. Vervolgens zullen ze via e-mails met tips op maat wekenlang begeleid worden om hun suikerconsumptie te verbeteren.

Daarvoor stelden we een tweetalige template op die we invulden met tips op maat van 6 profielen, in de vorm van 7 emails voor elk profiel: één per week.

Daarnaast creëerden we ook een extra workflow om al wie aanvankelijk niet wilde deelnemen aan het stappenplan toch te overtuigen.

Resultaat

Result

Open rate: 60%

Click rate: 34%

Door de goede resultaten het jaar nadien herhaald. De insteek veranderde van bewustheid rond suiker naar bewustheid rond beweging: de Beweegreflex.

Wij zorgden voor
Design, html, productie- en campagnebeheer, automation flows, rapportering en analyse.
Categorie
Marketing Automation