RAAK en Pelckmans uitgevers overtuigen lezers op de Boekenbeurs

Hoe je een unieke bezoekerservaring creëert met AI en interactieve robots?

Klant
Uitdaging
Het concept van de Boekengoeroe uitbreiden met AI om de bezoekersbeleving nog sterker te maken.
Aanpak

Om nog meer lezers te matchen met hun ideale boek, breidde RAAK het succesvolle concept van de Boekengoeroe in 2019 uit met vier BoekBots. Deze rondrijdende robots begroetten de lezers en deden hen op basis van gezichtsherkenning — leeftijd en geslacht, maar ook details als oorringen, een bril of een baard— alvast een eerste boeksuggestie, die aansloot bij hun leeftijdscategorie. Daarna werden ze uitgenodigd om langs te lopen bij de Boekengoeroe op de stand, er hun persoonlijke boeken top-3 te ontdekken én kans te maken op een van de 5 cadeaucheques van SleepWorld t.w.v. 2.000 euro. Deze extra blikvanger voegde een nieuwe, interactieve dimensie toe die goed aansloeg bij de bezoekers.

Resultaat
  • 3.163 kinderen en volwassenen gebruikten de Boekbots om een eerste boeksuggestie te krijgen tijdens de Boekenbeurs.
  • De Boekengoeroe stelde een persoonlijke boeken top-3 samen voor 6.202 lezers.
  • 2.051 lezers gaven hun opt-in voor de nieuwsbrief van Pelckmans uitgevers
  • Het bewijs is geleverd: de liefde voor het gedrukte boek en hedendaagse technologie gaan hand in hand.
Wij zorgden voor
Concept en lancering, design van de robots en landing pages, interface design, email marketing, reporting en resultaatanalyse.
Categorie
Inbound Marketing