Hoe je met een slimme app boekenfans inspireert én opt-ins genereert.

Hoe je met een slimme app boekenfans inspireert én opt-ins genereert.

Klant
Uitdaging
De bezoekers aan de Pelckmans-stand op de Antwerpse Boekenbeurs helpen bij de keuze van hun ideale boek(en) uit het aanbod van de uitgeverij. Nieuwe opt-ins genereren voor het e-news van Pelckmans Uitgevers door middel van een ludieke actie.
Aanpak

Met hun diverse uitgeverijen spreekt Pelckmans een groot lezerspubliek aan: jong en oud, hobbykok en literatuurliefhebber, thrillerfan en actualiteitsverslinder. RAAK ontwikkelde een unieke webapplicatie waarmee bezoekers in een mum van tijd hun ideale boek(en) vinden op de Pelckmans-stand tijdens de 82ste Boekenbeurs.

Via vraag-en-antwoord op interactieve schermen vindt de Boekengoeroe in enkele minuten de persoonlijke boekentop-3 van elke bezoeker. Via een aangepaste flow voor volwassenen en jongeren tot 18 jaar krijgen de bezoekers snel de boeken te zien die het best aansluiten bij hun interesses. Een bijzonder handige tool, gezien het niet geringe aanbod van 2000 boeken op de Pelckmans-stand.

Wanneer ze hun e-mailadres ingaven, kregen de bezoekers hun ideale boekentop-3 in hun mailbox, aangevuld met 3 extra leestips. Bovendien werden ze uitgenodigd om zich in te schrijven voor het e-news van Pelckmans Uitgeverij, en zo het hele jaar door te genieten van gepersonaliseerde boekentips. Leesfans die de Boekenbeurs niet bezochten, konden de Boekengoeroe ook tijdelijk online raadplegen.

Resultaat

Gedetailleerde cijfers nog niet gekend.

Wij zorgden voor
Strategie, concept, copywriting, design, html, productie, campagnemanagement
Categorie
Inbound Marketing