Meer sales en betere leads voor Toyota Material Handling

Hoe we de jacht openden op gekwalificeerde leads en helpen om het online saleskanaal te doen groeien.

Klant
Uitdaging
Toyota Material Handling zoekt een structurele manier om de onlineverkoop van compacte magazijntrucks en accessoires te stimuleren. Daarnaast wil het bedrijf ook de instroom van kwalitatieve leads naar zijn salesteam verhogen.
Aanpak

RAAK bracht de customer journey en het datamodel in kaart aan de hand van strategische workshops. We tekenden een strategisch framework uit als leidraad voor de set-up van de nieuwe tool. Verder integreerden we een e-commercefunctie, hebben we een databasestructuur opgezet op basis van interesses (die een meer gepersonaliseerde communicatie toelaat) en een lead scoring model ontwikkeld.

Ook voor content werd RAAK ingeschakeld. Blogartikels werden grondig geredigeerd en voorzien van overtuigende CTA’s om meer clickthrough te genereren. We stemden blog en e-mailcommunicatie ook beter op elkaar af zodat de communicatieflow vlotter verloopt. Landing pages en e-mails worden voortaan opgemaakt in consistente, geoptimaliseerde templates.

Om de instroom van gekwalificeerde leads te verhogen zetten we gerichte Facebook-campagnes en dynamische webbanners in.

Ook de eerste etappe in de automation roadmap is intussen ingezet met een programma van gepersonaliseerde follow-up mails.

Resultaat
  • Gemiddelde open rate: >30% (industry benchmark 2020: 18%)
  • Gemiddelde click-to-open rate: >10,5% (industry benchmark 2020: 9,9%)
  • Conversion rate (website visitor to contact): >16%
  • Opt-in rate: >50%
Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, html, productie- en campagnebeheer, mediaplan, analyse, rapportage
Categorie
Inbound Marketing