Data growth with a reusable campaign concept

Hoe kunnen we onze database kwalitatief en kwantitatief uitbouwen via een campagneconcept dat dicht bij de waarden van WPG staat?

Klant
Uitdaging
Datagroei is een belangrijk onderdeel uit de marketingstrategie van WPG. Hoe bouwen we de CRM database uit met kwalitatieve contacten?
Aanpak

RAAK ontwikkelde ‘Het Lekkerste Leeslijstje’. Een applicatie op social media waarin deelnemers hun ideale boekenlijst kunnen samenstellen.

Het concept bestaat uit verschillende stappen waar gebruikers eerst basis demografische gegevens gaven, aangevuld met gerichte vragen rond welk type boeken ze graag lezen, wat hun persoonlijkheid is e.d.

De boekencatalogus van WPG werd boek voor boek getagd met de juiste kenmerken, zodat elke boekenzoeker altijd een boekenlijst te zien kreeg die aansloot bij zijn/haar profiel.

De Lekkerste Leeslijst werd in meerdere edities gebouwd winter, zomer, Boekenbeurs… en geregeld geactiveerd met een wedstrijdmechanisme, waar deelnemers ook hun lijstjes konden winnen.

De achterliggende data werd gebruikt om beter te personaliseren en gerichte segmentatie-oefeningen uit te voeren.

Resultaat

Resultaten:

10.000 deelnames

5000 gekwalificeerde opt-ins

Wij zorgden voor
Strategie, copywriting, design, HTML, productie, campaign management
Categorie
Inbound marketing