Verbeter de kwaliteit van uw data met inbound marketing

Hoe wekt u de interesse van potentiële klanten voor uw merk? In tegenstelling tot traditionele media concentreert inbound marketing zich op een grondig inzicht in de voorkeuren en het gedrag van uw contacten. Zodat u beter begrijpt wie ze zijn en wat hen drijft.

RAAK gelooft in gegevens die aanzetten tot actie

Relevante consumentendata is het hart en de ziel van onze strategie. Wij zijn ervan overtuigd dat gegevens de drijvende kracht zijn van marketingprogramma’s, van verkoop en zelfs van business in het algemeen. Maar… er is een ‘maar’.

Het is relatief makkelijk om gegevens te verzamelen via touchpoints en zo een uitgebreid databestand op te bouwen. Deze gegevens voor uw bedrijf laten werken, is een heel ander verhaal.

Volgende stap: een klantenbestand opbouwen met actiegerichte data.

3 types actiegerichte data waarmee we doordachte klantprofielen opzetten

Expliciete data

Alle persoonlijke gegevens die uw contacten met u delen: voornaam, achternaam, adres, e-mailadres, demografische gegevens, ...

Impliciete data

Informatie die we verzamelen door klantgedrag te observeren en te analyseren: voorkeuren op gebied van inhoud en timing, gebruik van media en de mate van interactie.

Opt-in

De uitdrukkelijke toestemming die we krijgen van uw contact om te communiceren over uw bedrijf, product of merk.

Bouw een klantenbestand op met actiegerichte gegevens

Het hoofddoel van inbound marketing is de interesse van klanten te wekken voor uw merk. Maar eerder dan een zo groot mogelijk publiek aan te trekken, spitst inbound marketing zich toe op het uitbouwen van een vruchtbare relatie met een relevant doelpubliek.

Wij helpen u inzicht te krijgen in wie uw ideale klant is en wat zijn/haar gedrag bepaalt. Dat is tenslotte het beste uitgangspunt voor een contentstrategie met formats die uw contacten een echte meerwaarde bieden.

Hoe trekken we bezoekers aan en hoe zetten we interesse om in data?

Always-on content

Een aanpak die consequent nieuwe contacten voor uw merk of product oplevert. Door specifieke content formats te gebruiken en uw kennis over uw contacten voortdurend aan te scherpen, verhogen we hun relevantie én hun waarde voor uw bedrijf.

We selecteren bovendien de juiste kanalen om uw content te publiceren en gebruiken gerichte strategieën die ervoor zorgen dat die content altijd makkelijk bereikbaar is: SEO, SEA, retargeting, chatbots,…

Digitale campagnes

In tegenstelling tot die-hard voorstanders van inbound marketing, zijn wij er rotsvast van overtuigd dat marketingcampagnes dé levensader zijn van elke succesvolle marketingstrategie. De informatie die u via uw inbound marketing verwerft, is cruciaal voor een sterke en bovenal rendabele campagne.

Door de juiste klantprofielen te definiëren en te begrijpen op welke manier content de interesse van klanten wekt, maken we van uw online campagnes een succes.

Ons doel: samen met u een database opbouwen met relevante profielen die u kunt activeren en converteren via marketing automation en e-mailmarketing.
Partner nodig? Kies voor RAAK en verbeter uw marketingresultaten met onze services.
Onze services